Annonser från BloggPartner

Oct. 06, 2012

Hallå allihopa!
Ber så hemskt mycket för den ofantligt dåliga uppdateringen på senaste tiden... Har saknat att blogga men har haft fullständig idetorka.

Igår var jag iallafall och red Pino i regnet ;) det gick jättebra! Hon var så fin! Jag tvekade lite på var jag skulle rida, på gräset när det regnade eller rida ut! Men ja det fick bli på gräset för det känns som om man inte måste vara lika beredd på att hon ska hoppa till då ;) haha hade dessutom klämt fingrarna i en dörr på morgonen så hade /har ont i fingrarna för det! Menmen det fick bli skrittjobb och hon var somsagt jättefin! Hade varit kul att känna på traven och galoppen när hon var så! Jag är ganska dålig på att känna när de sätter bakbenen under sig men jag tror att jag fick till det helt ok! Jag vågade inte riktigt driva på ordentligt eftersom gräset var så kladdigt och halt men på några ställen så gick hon på bra!

Vi gjorde lite sidvärtsrörelser och bakdelsvändningar och ryggade lite! Det är så kul att rida henne för man märker tydligt när man gör rätt! Jag hade inga sporrar på så i ena varvet var det svårare att få till skänkelvikningar, då flöt vi mer vara ut långt utanför spåret haha!
Men hon blev mjuk och fin, i slutet behövde jag knappt ta i tyglarna innan hon böjde och ställde nacken. Hon gick att få både lång/låg och kort!!

Så det var ett bra pass! Hon studsade till nån gång men inte så mycket och ena hörnet på bana tyckte hon var jätteläskigt! Spände sig och frustade haha!
Men ja hon var fin!! :-)

Hon är bakom lod på bilden för att vi var påväg in i en ryggning men hon antingen missförstod mina hjälper eller så struntade hon bara i dom för ett par gånger böjde hon bara in huvudet haha så då fick jag driva framåt och sen börja om!


Kommentarer
Postat av: Jessica

fin häst! :)

2012-10-16 @ 12:47:32
URL: http://www.puzzleofmyheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0