Annonser från BloggPartner

svar på tal

Karolin Tagesson om Hfrk:
Hej!
Är ridgymnasiet i helsingborg bra? Har funderat lite på den skolan och eftersom du går där kanske du skulle kunna berätta lite. Är lektionerna bra? Har man mycket tillgång till hästar på skoltid?
Jag kommer inte på mer som jag undrar över men du kan vän berätta lite?


 HejHej!

Jag tycker att skolan är jättebra! Dock har jag bara gått där i drygt 2 veckor eftersom jag valde fel från början och kände att det blir bättre att börja om nästa höst, och et ska jag men jag ska fortfarande gå på ridgymnasiet eftrsom jag gillar skolan :) Lektionerna är också bra, man lär sig mycket! Beroende på vilken linje och inriktning man går ha rman olika mycket tillgång till hhästarna, går man hästhållning profil ridning, så i 1an rider man 2 dagar i veckan och har hästkunskap några dagar och då får man tillgång till hästarna, eftersom jag inte gått där sålänge så vet jag inte hur det är med stalltjäns och så! Till hösten ska jag gå hästhållning profil djursjukvård och då kommer man ha "praktik" på hbg djursjukhus 2 dagar i veckan och ha hand om hästarna där! Sen finns det även linjer där man inte har någonting alls med hästar att göra.
Du kan gå in på http://ridgymnasiet.nu och läsa lite om de olika linjerna och samt kolla kursplanerna där det står vad man gör i de olika profilerna :)

Hoppas att det var svar på dina frågor :)
Hoppas vi ses till hösten!

Peace

Kommentarer
Postat av: Karolin tagesson

Okej tack så mycket!:)

2012-01-18 @ 12:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0